Pievienot attēlu (jpeg, png, pdf, docx)
Maksimālais faila izmērs 25 MB.
Vēlos saņemt atbildi uz manis norādīto e-pasta adresi.

Finansējums valsts autoceļiem

Būvdarbu plānošana

Kvalitāte

Ceļu uzturēšana ziemā

Ceļu uzturēšana vasarā

Pavasara šķīdonis

Saskaņojumi

Citi

Kādos gadījumos ziemas dienesta tehnika pārvietojas ar paceltu lāpstu?

Uzturēšanas darbi notiek pēc plāna
Autoceļu ziemas uzturēšanas darbi notiek koordinēti – katrai ziemas dienestā iesaistītajai automašīnai ir savs maršruts, kurā tā veic uzdotos darbus. Maršrutus izstrādā, lai:

  • noteiktu darbu veikšanai nepieciešamo ziemas dienesta tehnikas skaitu; 
  • izplānotu uzturamo autoceļu posmu secību darbu veikšanai ;
  • nodrošinātu uzturēšanas darbu veikšanu normatīvajos aktos paredzētajā laikā un atbilstoši uzturēšanas klasei. 

Plānojot maršrutus tiek ņemts vērā katra autoceļa posma uzturēšanai nepieciešamais laiks, braukšanas ātrums veicot darbu, braukšanas ātrums pārbrauciena laikā, kaisīšanai nepieciešamā materiāla daudzums un citi faktori.

Kādos gadījumos tehnika pārvietojas ar paceltām lāpstām
Sniegotos laika apstākļos ziemas dienesta tehnika ar paceltām lāpstām vairākumā gadījumu dodas vai nu uz nākamo uzturamo autoceļa posmu sava maršruta ietvaros, vai uz bāzi, lai papildinātu kaisāmā materiāla krājumus. Jāņem vērā, ka pārbrauciena laikā ziemas dienesta automašīnas braukšanas ātrums ir lielāks nekā veicot ziemas darbus. Līdz ar to, lai noteiktajā laikā veiktu ziemas darbus visā maršrutā ietvertajos autoceļu posmus, ir svarīgi darbus izpildīt tur, kur tas paredzēts.

Vai, braucot ar paceltu lāpstu, var veikt autoceļa slīdamības samazināšanas darbus?
Ziemas dienesta tehnikas vienības, dodoties maršrutā, ir aprīkotas ar visām ziemas darbu veikšanai nepieciešamajām iekārtām, kuras tiek izmantotas atbilstoši situācijai.

  • Ja uz autoceļa brauktuves ir izveidojies apledojums bez sniega kārtas, tiek veikta tikai kaisīšana un lāpstas izmantošana nav nepieciešama.
  • Uz biezas, nesen uzsniguša sniega kārtas sāls netiek kaisīts – brauktuve vispirms tiek notīrīta. Tomēr jāņem vērā, ka uz ceļa brauktuves neliels sniega daudzums var saglabāties arī pēc nesen veiktiem uzturēšanas darbiem – visbiežāk plāna sniega kārta uz brauktuves paliek nelielo ceļa nelīdzenumu dēļ, kā arī uz brauktuves var palikt piebrauktā sniega kārta.

Jāpiebilst, ka var būt situācijas, kad braucoša ziemas uzturēšanas tehnikas saceļ aiz sevis sniega vai ūdens vērpeti, radot iespaidu, ka tiek veikti kaisīšanas darbi, lai gan tas netiek darīts.