Drustos un Mārsnēnos atklāti ceļu posmi, kuri daudzus gadus bija ar grants segumu, bet šogad izbūvēta dubultā virsmas apstrāde

Piektdien, 10. septembrī, Cēsu novada Mārsnēnos un Smiltenes novada Drustos svinīgi atklāti divi autoceļu posmi, kuriem izbūvēta divkārtu virsma. Pārbūve īstenota par papildu piešķirtajiem līdzekļiem valsts ceļu tīkla sakārtošanai administratīvi teritoriālās reformas (ATR) ietvaros.

Fotogrāfs Renārs Koris.

“Ceļi un to kvalitāte ir aktuāls jautājums ikvienā pašvaldībā. Tas pierādās katru reizi, kad dodamies uz reģioniem, tiekamies ar pašvaldību vadītājiem un iedzīvotājiem. Tāpēc nozīmīgāko ceļu sakārtošana bija viens no priekšnosacījumiem ATR īstenošanai. Kā valsts ceļu tīkla pārvaldītājs mēs, LVC, esam gandarīti par ikvienu iespēju veikt papildu investīcijas valsts ceļu infrastruktūrā. Kā zināms, finansējuma deficīts ceļu remontdarbiem daudzu gadu garumā ir izveidojies liels, un līdz šim mums nebija iespēju ieguldīt mazāk noslogotos reģionālajos un vietējos autoceļos, tāpēc šogad paveiktos darbus iedzīvotāji ir gaidījuši tiešām ilgi,” norādīja VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

“Cēsu novadā šogad ATR programmas ietvaros melnais segums jeb dubultā virsmas apstrāde ieklāta trīs ceļu posmos un vienā posmā Smiltenes novadā. Pēc dubultās virsmas apstrādes ieklāšanas ceļi vairs neputēs, nešķīdīs pavasara šķīdoņa laikā. Cilvēkiem, kas izmanto šo ceļu, dzīve kļūs daudz komfortablāka,” informēja Lazdovskis. “Drustu ceļš pēc dubultās virsmas ieklāšanas kļuvis par galveno varoni LVC sociālo tīklu kontos, iedzīvotāji neslēpj lielo prieku par sakārtoto ceļu, tāpēc gandarījums par paveikto ir vēl lielāks,” stāstīja viņš.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ministra padomnieks Madars Lasmanis norāda: “Šie ceļi un vēl daudzi citi tiks sakārtoti ART ietvaros. Iespējas sakrita ar vajadzībām, un turpmāko trīs gadu laikā ATR ietvaros plānots sakārtot aptuveni 800 km reģionālo un vietējo autoceļu, kas jau sen to gaida. Paldies visām iesaistītajām pusēm par ieguldīto darbu.”

Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Jānis Butāns: “Iegūt finansējumu šiem ceļiem bija iespējams, tieši pateicoties pandēmijai. Tā bija iespēja stimulēt Latvijas ekonomiku. Es ceru, ka iedzīvotāji novērtēs ieguldīto darbu un ceļu sakārtošana veicinās novada attīstību un iedzīvotājiem nokļūt galamērķī būs ērtāk un ātrāk. Lai ceļš labi kalpo un ceļa lietotāji izmanto to rūpīgi!”

Cēsu novadā melno segumu, kas veidots pēc divkārtu virsmas apstrādes tehnoloģijas, ieguvis vietējā autoceļa Liepa–Smiltene (V323) posms no Liepas līdz Lisai (5,03.–20,91. km). Būvdarbu posmā iztīrīt grāvji un teritorija attīrīta no krūmiem, iztīrītas un izbūvētas caurtekas, atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietu platformas.

Būvdarbus veic SIA 8 CBR par līgumcenu 1 903 992 eiro (ar PVN), kas tiek finansēti ATR projekta ietvaros.

Arī uz reģionālā autoceļa Rauna (Vidzemes šoseja)–Drusti–Jaunpiebalga (P29) posmā no Raunas līdz Drustiem (0,05.–15,91. km) atjaunots grants segums, sakārtota ūdens atvade un izbūvēta divkārtu virsmas apstrāde. Darbus veica SIA Limbažu ceļi par līgumcenu  1 267 887 eiro (ar PVN) no līdzekļiem, kas piešķirti saistībā ar ATR.

ATR ietvaros Cēsu novadā šogad dubultā virsmas apstrāde tika ieklāta divos valsts vietējo autoceļu posmos: Mūrnieki–Līgatne–Augšlīgatne (V283) no 0. līdz 3,44. km, Liepa–Smiltene no 5,03.. līdz 20,91 km, bet ar dubulto virsmas apstrādi pārbūvētais reģionālais autoceļš Rauna–Drusti–Jaunpiebalga (P29) posmā no Vidzemes šosejas līdz Drustiem (0.–16.20. km.) atrodas gan Cēsu, gan Smiltenes novadā.

Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs: “Ceļu jautājums novadiem vienmēr ir viens no svarīgākajiem, jo sakārtots ceļš veicina attīstību. Mārsnēnu ceļš ir ilgi gaidīts un tā ir mazā uzvara. Tur, kur tiek sakopts ceļš, aktivizējas nekustamā īpašuma tirgus, tiek sakārtotas mājas. Paldies visiem par ieguldīto darbu!”

Smiltenes novada domes priekšsēdētājs Edgars Avotiņš: “Ceļi ir viena no svarīgākajām lietām ekonomikas veicināšanai, īpaši vietās, kas ir attālāk no Rīgas. Ceļš veicina mobilitāti un, ja ir nodrošināta apkārtējā infrastruktūra, apdzīvotas vietas no kartes neizzudīs. Drusti šo notikumu atcerēsies vēl ilgi.”

SIA 8 CBR būvdarbu vadītājs Aldis Šaicāns: “60 dienās Mārsnēnu ceļš no grants ceļa ir kļuvis par ceļu ar cieto segumu. Būvdarbu laikā esam paveikuši daudz: iztīrīti ap 32 km grāvju, iztīrīti vai izbūvēti ap 800 metri caurteku, būvdarbos izlietots 60 000 tonnu šķembu un 115 000 m2 platībā ieklāta dubultā virsmas apstrāde. Liels paldies visiem!”

SIA Limbažu ceļi valdes loceklis Andis Zaļaiskalns: “Līdz ar ceļa sakārtošanu dzīves kvalitāte apkārtējiem iedzīvotājiem noteikti uzlabosies. Kad uzsākam darbus, iedzīvotāji parasti ir atsaucīgi, jo saprot, ka rezultāts būs tas, kas tik ilgi ir gaidīts. Drustu ceļš bija no tiem projektiem, kad visu iesaistīto pušu domas sakrita, līdz ar to projekts ir izdevies.”

Bijusī Raunas novada domes priekšsēdētāja Evija Zurģe: “Reformas ir piedzīvotas dažādas, bet šī izceļas ar to, ka solījumi tiek arī pildīti. Paldies visiem, kas atbalstīja to, ka Drustu ceļš ir prioritāte.”

Divkārtu jeb dubulto virsmas apstrādi veic uz reģionālajiem un vietējiem grants seguma autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, lai novērstu putekļošanos, ūdens iekļūšanu ceļa konstrukcijā un nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus. Papildu ieguvums ir mazākas ikdienas uzturēšanas izmaksas, jo autoceļš nav jāgreiderē, un ilgāks ceļa kalpošanas laiks. Turklāt šāds ceļš ir labi izbraucams arī šķīdoņa laikā. Vairāk par divkārtu virsmas apstrādes metodi lasiet ŠEIT.